||| Oyaların Gizemli Dili" />

Anadolu toprağının bin bir türlü bitkisi, rengârenk çiçekleri kadın ruhunda, düşünde, gözünde ve elinde oyalarla yeniden doğar Bitkilerin, çiçeklerin tanrıçası İyonya’lı Flora, ölümsüzlüğünü oyalarda sürdürür Avrupa’da ‘Türk danteli’ olarak adlandırılan oyanın tarihçesinin Anadolu’da Friglere, MÖ 8 yüzyıla dayandığı tahmin ediliyor Kimi kaynaklar, iğne ile yapılan örgülerin 12 yüzyılda Anadolu’dan Yunanistan’a ve oradan da İtalya üzerinden Avrupa’ya geçtiğini belirtir Eski geleneklerde, kadınların başlarına giydikleri hotozları, baş örtüleri, yazmaları, mevlut örtüleri, namaz örtüleri değişik tür oyalarla süslü olurdu İç giysilerde, üst giyim süslerinde, ‘çevrelerde’, ‘peşkir’lerde, daha birçok yerde dekoratif süs malzemesi olarak da kullanılırdı Ege’nin ‘erkek başlıkları’ da, kat kat oyalarla donatılırdı EN DEĞERLİSİ İĞNE OYASI Anadolu’nun her yöresinde değişik biçim ve motiflerle karşımıza çıkan oyalar, kullanılan araçlara göre farklı isimler alır: İğne, tığ, mekik, firkete (çatal), boncuk, çaput, püskül gibi İğne oyası, varlıklı, aristokrat, şehir kadınlarının ürettiği bir oya türüdür Dikiş iğnesi ve genellikle ipek iplik ile işlenen bu oyalar, özellikle Osmanlı Sarayı’nda en güzel örneklerini vermiştir Tığ oyaları, tek tığla istenilen renklerde farklı şekiller verilerek örülebilir İğne oyasından farkı daha kalın bir iplik kullanılması ve daha kaba görüntüsüdür Mekik oyalarını daha çok, köy ve kasaba kadınları üretir Kemikten yapılmış, küçük bir mekikle dokunur Tek veya iki renk kullanılır Firkete (çatal) oya, bir renk ipliğe boncuk, pul, mercan, inci dizilerek örülür Daha çok köylerde kullanılan ve kıt olanaklarla çok güzel yaratıcı örneklerin çıkarıldığı çaput oyasında, renk renk bez parçalar kare şeklinde kesilip katlanır ve tığla örülür Püskül oyaları da tığla işlenir Anadolu’da sıkça rastlanan boncuk oyası ise, tığ ve iğne ile örülen oyaların uçlarına çeşitli renkte boncukların geçirilmesiyle yapılır Koza oyalarının malzemeleri koza parçalarıyla ipektir Ana motifler kozalarla meydana getirilir, sonra da iğne ve tığ ile örülmüş kısımlara eklenir

oyalar2 Anadolu Kadınının Eli Dili ve Yüreği |||||||||||| Oyaların Gizemli Dili</u> </font></b>   </p><br><br>
 <div class='yarpp-related'>
<h3>Benzer Yazılar</h3>
<table width=

  • İğne oyası bamya çiçeği yapılışı (resimli anlatım)
  • – İğne oyası bamya çiçeği yapılışı (resimli anlatım) – detaylar aşağıdadır:   Bamya çiçeği Parmak üzerinde 5 zürafa yapıyoruz.. İpinden çekiyoruz… 3 sıra zürafa dönüyoruz boru şeklini alıyor.. Bir artırma yapıyoruz.. İki zürafa yapıyoruz ve bir artırma daha yapıyoruz bu şekilde bir sağdan bir soldan artırarak devam ediyoruz… Artırarak devam [...]

  • Doğu Anadolu bölgesinde hangi el sanatları yapılıyor
  • Doğa Anadoluda el sanatı, Doğu Anadoluda yapılan el sanatları, Doğu Anadolu el sanatı Doğu Anadolu bölgesinin el sanatları nelerdir, Doğu Anadolu El işleri, doğu anadolu bölgesinde yapılan el sanatları hakkında bilgi Doğu Anadoluda özellikle Ağrı ilinde küçükbaş hayvancılığın fazla yapılması nedeniyle halıcılık en önemli el sanatıdır. Bunun yanında kilim, kazak, [...]

  • Anadolu Kumaş-işleme-örme sanatı
  • Anadolu Kumaş-işleme-örme sanatı Kumaş-işleme-örme sanatı Osmanlı’da altın çağını yaşayan işleme sanatı, Anadolu ve Akdeniz çevresinde bin yıllara uzanan bir geçmişe sahiptir Türk kumaşları dokuma tekniği, malzeme özellikleri, desen zenginlikleriyle kumaşın evrimi içinde önemli yer alır Örnekleri günümüze nadiren ulaştığından, Türk kumaşlarının kökenleri konusunda söylenebilecekler sınırlıdır V yüzyıla kadar inen canlı [...]

  • Takının Anadolu Yolculuğu
  • Anadolu takıları, binlerce yılın içinden süzülüp gelen teknik incelikleri, detaylarda saklanan derinliği ve onlarca kültürün izini süren tasarımlarının zenginliğiyle zamanın ötesine geçiyor Otuz bin yıl önce ölümün sessizliğinde doğdu takılar İnsanoğlu, yanıbaşında susan nefesin geri dönmeyeceğini anladığında, belki son bir kez daha onu kutsamak, gittiği yerde huzur duymasını sağlamak, karanlığın [...]

  • Osmanlılarda Bezeme Sanatı
  • Osmanlılarda Bezeme Sanatı süslemek ve donatmak manasına gelir. Herhangi bir sathı süslemek için üzerine boyalı düz veya kabartama olarak yapılan süslü şekiller. Osmanlı devrinin 15. asrında Türk bezemesi en yüksek dereceye çıkmıştır. Osmanlı Türklerinin bu devre ait bezemelerinde görülen mükemmellik ve güzellik ondan önceki devirlerde ve başka İslam ülkelerinde görülmemiştir. [...]

  • İğne Oyası Çeşitli Elişi Örnekleri
  • 212596″> iğne oyası örnekleri – iğne oyası elişi modelleri – 2010 iğne oyası modelleri İğne oyası kolye Çiçeklerin ortasında 6mm tatlısu kültür inci bulunmaktadır> Kapanış aparatları 925 ayar gümüş olup zinciri sayesinde uzatılabilir>Batı Anadoluda üretilmiştir> İğne oyası oda takımı örneği İğne Oyası Bohça Köşesi İğne Oyası Çeyizlik Dantel Havlu Kenarı [...]

  • Anadolu Elişi ve Oya Sanatı
  • Anadolu Elişi ve Oya Sanatı

  • İğne Oyası Nasıl Yapılır
  • 223773″> İğne Oyası Yapımı – İğne Oyası Teknikleri – İğne Oyası Öğrenmek İsteyenlere – İğne Oyası Nasıl Yapılır İğne oyası teknik öğrenmek isteyenler Buradan  

  • Yemeni Oyası Örnekleri-Yazma Oyası Örnekleri-İğne Oyası
  • Yemeni Oyası Örnekleri-Yazma Oyası Örnekleri-İğne Oyası kaynak:http://igneoyaları.com/ alıntıdır İlginizi Çekebilecek Diğer Dantel Modelleri No related posts.

  • Şık İğne Oyası Havlu Dantelleri
  • Gelenek ve göreneklerimiz arasında yer alan dantel türlü örgü şekilleri ile karşımıza çıkmakta, şimdide sizlere İğne Oyası Havlu Kenarlarını göstermek istiyorum, herkesin harcı değildir iğne oyasını yapabilmek bu yüzden de oldukça değerlidir çeyizlerde yada günlük kullandığımız havlularda renk renk çeşit çeşit modeller ile emek verdiğimiz havluların kenarlarına diktiğimiz bu danteller [...]